Víkend na elektrických bicykloch Tern

Po celé roky bola našou obľúbenou a pravidelne nepravidelnou každoročnou zábavou niekoľkodňová cyklistická výprava po českých regiónoch. Cestovali sme na klasických turistických bicykloch, spali pod holým nebom a so sebou sme mali všetko, čo cestovateľ potrebuje. Postupom času mnohí z nás mali deti, a tak takéto výlety, často divoké a fyzicky náročné, už neboli možné. Naša láska k cyklistike však nezmizla, skôr trpezlivo čakala na príležitosť a na to, až naše deti vyrastú a zažijú svoje prvé jazdy, umožnili detské prívesy za bicykle alebo detské sedačky za bicykle pre ich rodičov.

Hoci väčšina z nás sú športovo založení štyridsiatnici, ktorí sú schopní jazdiť na bežnom bicykli na dlhšie vzdialenosti, zaujíma nás rozvoj elektrického cyklistického športu ako lacného a úplne ekologického dopravného prostriedku. Niektorí z nás už striedajú elektrické bicykle a autá na dochádzanie do práce alebo na nákupy.

A potom skladacie elektrické bicykle a elektrické nákladné bicykle Tern, ktoré v súčasnosti získavajú na popularite po celom svete. Vďaka výkonným elektromotorom Bosch a silným batériám ponúkajú prepravu viacerých osôb, detí, štvornohých domácich miláčikov alebo väčších nákladov na veľmi dlhé vzdialenosti. Vývojári spoločnosti Tern neustále prichádzajú s novými „gadgetmi“ a príslušenstvom, ktoré rozširujú všestrannosť týchto strojov. Všetky elektrické bicykle Tern majú 20-palcové kolesá s širokými pneumatikami, vďaka čomu sú pohodlné a majú vynikajúce jazdné vlastnosti. Možnosť čiastočného alebo úplného zloženiu, ako aj postaveniu do vertikálnej polohy, vám umožňuje zaparkovať ich vo vašom byte alebo garáži bez toho, aby zaberali príliš veľa miesta.

Elektrické bicykle Tern sa preto dajú používať na každodennú dopravu, ale aj na víkendové výlety. Rozhodli sme sa otestovať, čo dokážu, čo ponúka každý typ, aký je skutočný dojazd a jazdné vlastnosti na rôznych cestách a ako zvládnu trojdňový výlet menej skúsení cyklisti a malé deti.

A tak sme to otestovali sami...

 uvodka-lepsi-pro-report

Poďme!

 

Ľudia a vybavenie:

Vedúci expedície: muž, 85 kg, skladací bicykel Tern Vektron Q9, motor Bosch Active Line Plus, batéria 500 Wh, nosný košík Tern Market Basket, zaťaženie 5 kg

Matka: žena, 60 kg, poloskladací elektrický bicykel Tern NBD S5i, motor Bosch Performance Line, batéria 500 Wh, predný a zadný nosič, náklad 15 kg

Otec, syn a dcéra: muž s hmotnosťou 85 kg, deti vo veku 4 a 6 rokov, celková hmotnosť 45 kg, poloskladací elektrický bicykel Tern GSD S10, motor Bosch Cargo Line, 2x batérie s kapacitou 500 Wh, zaťaženie 5–10 kg

Otec a syn: celková hmotnosť 110 kg, poloskladací elektrický bicykel Tern HSD P9, motor Bosch Active Line Plus, batéria 500 Wh, náklad 5–10 kg

 

Deň prvý – Praha, Vršovice – Dobřichovice – Davle – Oleško

 den-prvni-lepsi

 

Začiatok leta a prázdnin, voľné dni, sľubná predpoveď počasia, e-bicykle pripravené a nabité a nálada plná očakávania dobrodružstva. Na poludnie sme vyrazili z nášho domáceho „prístavu“, obchodu Citybikes v pražskej štvrti Vršovice.

 20230705_120936

Vždy pripravení!

Naša flotila elektrických bicyklov Tern sa vydala cez opustené mesto k rieke a po cyklotrase proti prúdu Vltavy až k jej sútoku s Berounkou. Počas prvých kilometrov si účastníci rýchlo osvojili ovládanie elektrických bicyklov. Deti veselo jásali, mávali okoloidúcim a súťaživo povzbudzovali svojho otca a kapitána najväčšieho „nákladného“ bicykla, aby išiel rýchlejšie a predbehol ostatných náhodných cyklistov. Všetci sme si naplno užívali potešenie z jazdy na bicykli bez väčšej námahy. Vietor vo vlasoch a nákazlivý smiech detí nám vyvolali úsmevy na tvárach.

 zavody

Pretekanie s nič netušiacimi cyklistami.

Cesta ubehla príjemne. Na okraji mesta sa k nám pridal ďalší kamarát, veselý chalan, ktorý od jari jazdí na trekovom bicykli, elektrifikovanom sadou Apache Power, ktorú takisto vyrába Citybikes.

V Černošiciach sme využili ľahký dážď na obed. A keď opäť vyšlo slnko, osviežení sme sa vydali k Dobřichovickému vodnému dielu, aby sme si zaplávali v rieke Berounka, ako sme sľúbili deťom. Najskôr sme však museli opraviť defekt na trekovom bicykli, čo bol v podstate jediný technický problém za celé tri dni.

servis-defektu

Tento drobný servisný zásah sa však netýkal bicyklov Tern.

Našťastie sme mali so sebou náhradnú dušu, takže do pätnástich minút sme už rýchlo smerovali k vodnej priehrade, aby sme si pred záverečnou časťou trasy prvého dňa ochladili rozpálené telá. To bolo prvýkrát, čo sme e-biky vyskúšali v kopcoch. Z Berounky hore cez hrebeň Brdských vrchov, cez obec Sloup a strmo dole do Davlí. To znamenalo približne 300-metrové stúpanie a rovnaký zjazd na vzdialenosti približne pätnásť kilometrov.

na-jezu

Na hrádzi.

Strmé stúpanie z údolia rieky sa plne odrazilo v porovnaní jednotlivých strojov. Jednomiestny “, Tern Vektron a Tern NBD, spokojne vrčali a bez problémov zvládli aj najstrmšie kopce na asfalte a štrku. Veľký Tern GSD s najvýkonnejším motorom Bosch Cargo Line, športovým pilotom a dvojnásobnou kapacitou batérie nezaostával a v režime Turbo tiež hladko zvládol náročný kopec. Náročnosť terénu si však vybrala svoju daň na menšom modeli Tern HSD, ktorý je vybavený motorom Bosch Active Line bol však naložený približne o 30 kg viac ako jednomiestne modely NBD a Vektron. Navyše ho riadil menej trénovaný cyklista. Tu bola potrebná sila na stlačenie pedálov. Môj syn, vážiaci asi 45 kg, sediaci na zadnom sedadle, tak zaťažoval zadnú časť bicykla na strmom kopci, že pilot sa bál, že e-bike „pojede dozadu“. Tu zasiahol vedúci expedície a nahradil unaveného otca.

V teréne zohráva úlohu správny výber prevodového stupňa v správnom čase, fyzická kondícia, schopnosť vybrať správnu trasu a schopnosť nikdy sa nezastaviť na kopci. Treba však priznať tento úsek s uvedeným nákladom bol sám osebe solídnym športovým výkonom. Preto môžeme odporučiť elektrický bicykel Tern HSD so slabším motorom pre náklady do 100 kg v kopcovitom teréne. Pre rovnejšie oblasti však nie je problém ani deklarovaných 150 kg.

Romantický zjazd po kľukatej ceste zo Sloupu do Davle bol nádherným zážitkom. Pre deti a hravých dospelých, ako sme my, to bolo ako jazda na tobogánu. Keďže elektrické bicykle, a najmä elektrické nákladné bicykle, ktoré prevážajú viac ľudí, majú vyššiu hmotnosť, letia z kopca. Pri vyšších rýchlostiach je potrebné byť veľmi opatrný. Ak veziete spolujazdcov, rozhodne neodporúčame riskovať. Pri prejazde zákrutami je dobré, aby spolujazdci kopírovali nakláňanie vodiča. Výkonné kotúčové brzdy Magura na všetkých našich bicykloch fungovali výborne. Po 4 km veľmi strmého zjazdu sa len trochu zahriali a boli mierne citeľné.

Z prvého dňa našej trasy nám zostalo už len vystúpať na skalnatý kopec nad Vltavou do Oleška. Tu sa cyklisti zvyčajne musia rozhodnúť, či pôjdu 20 km obchádzkou po asfalte, 2 km po extrémne náročnej, rozbitej a strmej ceste, kde je potrebné bicykel tlačiť, alebo 6 km cez Záhořanské a Zlaté údolia s konečným strmým terénnym úsekom, ktorý otestuje aj toho najviac „nabudeného“ horského cyklistu. Je potrebné včas preradiť na ľahší prevod, prepnúť do turbo režimu a vybrať správnu trasu. Vďaka perfektným jazdným vlastnostiam bicyklov Tern a výkonným motorom však možno zvládnuť aj takúto extrémnu trasu. Tern GSD s celkovou hmotnosťou 170 kg vrátane nákladu zvládol tento strmý výstup vďaka motoru Bosch Cargo Line, Skladací Tern Vektron a dámsky Tern NBD s nákladom do 100 kg a motormi Bosch Active Line a Performance si tiež poradili dobre. Ako sme očakávali na základe predchádzajúcich skúseností, ťažšie naložený Tern HSD by takýto kopec a terén nezvládol. Využili sme teda praktickú funkciu, ktorú majú väčšina e-bikov, a to asistenta chôdze. Chlapci prešli najstrmšie úseky pešo a e-bike sa pohyboval rýchlosťou chôdze. To pomohlo niesť jeho vlastnú hmotnosť a naložené vybavenie.

Na základni v Olešku sme po prvom dni zhodnotili stav batérií. 52 km prejdených kilometrov, 500 metrov prevýšenia a spomínané zaťaženie spôsobili nasledujúcu stratu energie v batériách Bosch 500 Wh:
Tern GSD – 50 %, Vektron a NBD – 40 %, HSD – 75 %. Všetky e-bicykle mohli teda aj napriek výkonu, ktorý už podali, pokračovať v jazde. Perfektná rovnováha!

 Druhý deň – Oleško – Týnec n. S. - Pyšely – Mnichovice – Menčice

 den-druhy

Dobre oddýchnutí a osviežení, za krásneho slnečného počasia s teplotami okolo 25 °C, sa tešíme na ešte väčšiu výzvu, pokiaľ ide o kopcovitý terén a dĺžku trasy do Posázaví.

Aby bolo dobrodružstvo ešte intenzívnejšie, počas nabíjania batérií sa do práce pustil nezbedný škriatok a keď sme vyrazili, zistili sme, že najväčší nákladný e-bike, Tern GSD, bol nabitý len na 75 %. Ostatné e-biky boli nabité na 100 %. Keďže ľahšie Terny boli otestované deň predtým na trase podobnej dĺžke, aká nás čakala, sľúbili sme, že ak sa nákladným elektrickým bicyklom minie energia, dáme im naše batérie, aby mohli s deťmi úspešne doraziť do cieľa.

Trasa z Oleška do Jílové u Prahy vedie hlbokým údolím a obcou Záhořany. Výstup z údolia je 5 km strmý, čo je obľúbené medzi trénovanými cestnými cyklistami. Tu sme posádku vymenili za ťažšie naložené HSD a športový vedúci expedície sa ponúkol, že tento „kopec“ vyšplhá. Opäť to bol vynikajúci zážitok. Hoci pomoc elektromotora bola slabšia a rýchlosť sa trochu spomalila, motor v režime Turbo výstup dokonale uľahčil a s trochou dychčania a fyzickej námahy bol kopec hladko zdolávaný.

Na malebnom námestí v Jílové nás neodolateľne lákala vôňa prichádzajúca z kuchyne stredovekej záhradnej reštaurácie. Hoci sme ešte neprešli veľmi ďaleko, dopriali sme si krátku prestávku na občerstvenie a vynikajúcu kulajdu.

 20230706_133439

Parkovanie v Jílové.

Cesta pokračovala z Jílové strmo dole do Kamenného přívozu a potom strmo hore do Kamenného Újezdec, Prosečnice, Krhanice a Týnec nad Sázavou. Známu cestu pozdĺž rieky Sázava s množstvom zákrut a kopcov sme na našich e-bikoch preleteli rýchlo a vďaka začiatku prázdnin bola premávka menej intenzívna a nečakane znesiteľná.

Kilometre ubiehali, žiadna únava, krásne počasie a malebná cyklotrasa z Týneca do Pyšel, kde sme sa tešili na neskorý obed. Voľba trasy určenej primárne pre horské bicykle ukázala, že na asfalte a rovných poľných cestách sa na týchto e-bikoch dá jazdiť svižným tempom bez akýchkoľvek obáv. V náročnejšom teréne je potrebné venovať zvýšenú pozornosť väčším nerovnostiam a priečnym priekopám, najmä pri jazde z kopca vyššou rýchlosťou. Deti poskakovali na svojich polstrovaných sedadlách, ale smiali sa tomu. Stratili sme jednu PET fľašu s vodou a niektorí z nás začali pociťovať bolesť v zadnej časti tela. Mnohí však tento rok jazdili na bicykli prvýkrát a ako vieme, tento pocit sprevádza každého cyklistu po dlhej prestávke.

„pauzicka-u-vody-elektrokola-tern-vektron-nbd-hsd-gsd“

Krátka kontemplácia pri vode.

Ďalšia časť cyklotrasy viedla po asfaltových cestách, takže sme hladko dorazili do Pyšelské Sokolovně, krásnej záhradnej reštaurácie s detským ihriskom, kde sme sa poriadne najedli a oddýchli si pred poslednou časťou druhého dňa cesty.

Z Pyšely nám zostávalo už len asi 20 km do nášho cieľa v druhej základni. Indikátory nabitia ukazovali, že energia v batériách už výrazne poklesla, najmä v nákladných e-bikoch GSD a HSD. Ľahšie modely Vektron a NBD mali v zálohe solídnych 30-40 % a mohli bez problémov zvládnuť oveľa viac kilometrov, ako nás čakalo.

Pred Mnichovicami sa Tern HSD vybil, takže Vektron poskytol svoju batériu a zvyšok cesty sme absolvovali bez motora. To sťažuje jazdu, najmä do kopca, ale nie je to nemožné.

V Mnichovicích, asi 4 km pred cieľovou čiarou, NBD nezištne poskytol svoju batériu najväčšiemu z autobusov Tern GSD, aby odviezol deti do cieľa, a vymenil ju za jednu z takmer vybitých batérií. Zostávalo už len kúsok a oba autobusy konečne dorazili do cieľa. Vektron dorazil na manuálny pohon a NBD sa vypol na vrchole posledného kopca, asi 200 m od chaty, kde sme mali stráviť noc. Dnes sme boli úplne vyčerpaní, ale vyšlo to.

Rozhovory pri večernom táboráku sa naďalej točili okolo našich zážitkov z výletu na elektrických bicykloch. Necítili sme prakticky žiadnu únavu a dlho do noci sme diskutovali o podrobnostiach oboch etáp, pohodlí a ovládateľnosti elektrických bicyklov Tern. Veľkou témou rozhovorov boli indikátory na ovládačoch, ktoré signalizovali klesajúcu úroveň nabitia batérie, a nečakaný výkon elektromotorov Bosch. Obavy rodičov, že ich pomerne malé a veľmi živé deti sa nakoniec na bicykloch začnú nudiť a budú fňukať, sa ukázali ako neopodstatnené. Baví ich to, aj keď sú nútené poslušne sedieť na bicykloch niekoľko hodín denne. Malí spestrovali cestu spievaním detských pesničiek a recitovaním rýmovačiek, mávali na všetkých a v podstate sa na nič nesťažovali.

 

Tretí deň – Menčice – Říčany – Kolovraty – Praha, Vršovice

 den-treti-lepsi


Posledný deň výletu bol ľahký a kratší, viedol okolo Říčan a späť do Prahy. Tentoraz sme starostlivo skontrolovali, či sú všetky batérie nabité, automaticky pripevnili tašky a ďalší náklad na nosiče e-bikov, usadili deti a vyrazili cez hlboké lesy do Říčan. Júlové slnko bolo každým dňom silnejšie a predpoveď na tento deň bola, že teploty prekročia 30 °C. Okrem trasy a obeda sme teda museli vymyslieť, kde sa schováme do tieňa a možno sa aj osviežime v popoludňajšom teple.

 Využili sme jednu z mnohých skvelých cyklotrás v Říčanoch, ktorá nás bezchybne zaviedla na miesto, ktoré splnilo všetky naše požiadavky naraz. Pri rybníku Marvánku sa nachádza krásna veľká záhradná reštaurácia, stánok so zmrzlinou, veľa priestoru a tieňa pod vysokými stromami, detské ihriská, minigolf a samozrejme kúpanie.

20230707_154600

Náš „odpočinok“ v Marvánke.

Všetko, čo som opísal vyššie, sme si užívali mnoho dlhých hodín. Až s pribúdajúcim časom sme začali pociťovať potrebu ukončiť celú akciu a premýšľať o návrate do Vršovic v Prahe.

Na východ od Prahy je krajina viac-menej rovinatá. Batérie elektrických bicyklov boli takmer úplne nabité a zostávalo nám už len asi 25–30 km. Keďže sme už vedeli, na čo sú elektrické bicykle Tern schopné v kopcoch, prestali sme šetriť energiu na rovine a plnou rýchlosťou sme sa vydali smerom k Prahe po rôznych cyklistických trasách, vrátane romantického dreveného priechodu okolo potoka Říčany pred Kolovratami.

Pred Průhonicami, medzi polami, najmladšia dievčatko a neskôr aj jej o niečo starší brat začali z únavy z hry a horúčavy počas monotónnej rýchlej jazdy zaspávať. Ich elektrický bicykel Tern GSD bol vybavený detským kútikom Clubhouse+, ktorého sa deti počas celej cesty pevne držali. Fungovalo to skvele, ale nechceli sme, aby sa malí počas spánku nekontrolovateľne nakláňali. Pre malé deti preto odporúčame inštalovať jednu alebo dokonca dve detské sedačky na nosič zadného kolesa, kde majú deti bezpečnostné pásy a nič sa nestane, ak počas cesty zaspia.

Po krátkej prestávke sa nám podarilo osviežiť najmenších a keďže sme už boli na okraji Prahy, verili sme, že zostanú hore, kým nedosiahneme náš cieľ. Perfektne navrhnuté cyklotrasy nás viedli cez okraj mesta, ďaleko od rušných ciest. Cez Jižní Město, okolo Hostivařskej priehrady, cez staré Záběhlice, okolo železničnej trate do kolónií Vršovice, kde sa zdá, že sa čas zastavil niekedy v roku 1920 a kde nemáte pocit, že ste takmer v centre veľkého mesta. Vyšli sme vo Vršovickom raji, kilometer od nášho cieľa. Cestu z Říčan sme zvládli za približne hodinu, vrátane prestávky, a bolo takmer škoda ukončiť výlet, keď v batériách zostalo ešte dosť energie na ďalších 40 kilometrov. Dvanásťročný Matyáš posilnil pocit rozlúčky slovami, že najsmutnejšie na celom výlete bolo, že sme museli e-bicykle zaparkovať v obchode. p>

Po viac ako 150 kilometroch sme boli všetci, vrátane detí, absolútne nadšení z cestovania na e-bikoch. Po niekoľkých rokoch, keď bola takáto udalosť nemysliteľná, nám e-biky Tern umožnili skvelý výlet s deťmi a priniesli nám mnoho zážitkov. Bez jediného problému sme zvládli kopcovité a terénne trasy aj strmé zjazdy. Elektrické bicykle sa pohybovali elegantne, rýchlo a bezpečne v premávke na cestách a okrem pasažierov prepravovali aj všetko potrebné vybavenie na tri dni mimo domova. Stručne povedané, celé to dopadlo lepšie, ako sme očakávali, všetci sme si to užili a aktívne si oddýchli.

Spätná väzba od účastníkov:

Otec na GSD:

„Skvelé bicykle, prevážal som dve deti (do kopca) a dokonca som pri tom nakrúcal videá. Ideálne pre aktívnu dovolenku plnú dobrodružstiev.“

Otec na HSD:

„Bol to veľmi intenzívny zážitok. Aj dnes, keď idem autom hore do kopca na tretej rýchlosti, nemôžem uveriť, že som tam vyšiel na bicykli s Matyášom na nosiči.“

Mama o NBD:

„Pre mňa je to skvelý bicykel: pekný dizajn, nezvyčajná farba a jazdné vlastnosti, ktoré mi vyhovujú. Je to mestský bicykel, s ktorým sa dá ľahko stúpať do kopca! Konečne žiadne spotené tričká a dychčanie. Dokážem si ľahko predstaviť, že na ňom jazdím do práce (trasa z Modřan do Veleslavína cez Pražský hrad). Prvá jazda na bicykli, pri ktorej som si mohla dovoliť ísť na výlet v šatách. Zamilovala som si praktický predný nosič, na ktorý som mohla dať svoj batoh (ktorý mi zvyčajne prilieha k chrbtu) s občerstvením, náhradným oblečením pre deti a pršiplášťami v prípade dažďa. Mohla som tam dať všetky veci, ktoré som potrebovala, a nemusela som prehrabávať tašky na zadnom nosiči. Navyše som sa nemusela starať o to, koľko kilogramov vezmem na zadnom nosiči, takže som si mohla jazdu užiť. Veľká vďaka Mártýmu a Citybikes za skvelý zážitok!

 
Použité modely elektrických bicyklov:

 
Skladací elektrický bicykel Tern Vektron Q9, Bosch Active line Plus, batéria 500 Wh

skladaci-elektrokolo-tern-vektron-q9-modra


Prvý model skladacieho elektrobicykla Tern, ktorý bol navrhnutý v roku 2017 a ponúkaný v mnohých variantoch s elektromotorom stredného pohonu. Od Bafang MaxDrive cez Bosch Active line plus až po Bosch Performance line. Elegantný hydroformovaný rám zaujme na prvý pohľad, s pohodlnou polosediacou jazdeckou polohou vďaka nastaviteľnému predstavec Andross a teleskopickému sedlovému stĺpiku pre jazdcov rôznej výšky. Príjemný pocit stability pri jazde, spoľahlivé hydraulické kotúčové brzdy Magura a výkonný elektromotor Bosch Active Line Plus s batériou s kapacitou 500 Wh pre dlhý dojazd a schopnosť zvládnuť strmé kopce. Predĺžený a robustný zadný nosič možno použiť na prepravu väčšej batožiny alebo dieťaťa v detskej sedačke. Hmotnosť 22 kg a možno ho úplne zložiť do balíka s rozmermi 41 x 86 x 68 cm.

Skvelé skladacie elektrické bicykle Tern Vektron Q9  Bosch Active line a jeho výkonnejší súrodenec, Tern Vektron S10 s pohonom Bosch Performance, sú teraz k dispozícii v Citybikes za veľmi atraktívne ceny.

 

Elektrický bicykel Tern NBD S5i, rad Bosch Performance, batéria 500 Wh

„mestske-elektrokolo-tern-nbd-s5i-bosch-cervena-citybikes“


Elegantný elektrický bicykel s ľahkým nízkym rámom a výkonným motorom Bosch Performance line. Pohodlné a intuitívne radenie v zadnom náboji Shimano Nexus robí tento elektrický bicykel ideálnym pre jazdu po meste, ale je skvelý aj na výlety. Vďaka úplnému krytu reťaze a blatníkom je možné bicykel používať v bežnom oblečení. Vynikajúca stabilita a pohodlné sedenie vylepšené odpružením sedlovky a nastaviteľným predstavec Andross. Hydraulické kotúčové brzdy Magura spoľahlivo fungujú za všetkých poveternostných podmienok. Zadný nosič na batožinu je možné doplniť praktickým predným nosičom Tern Hauler Rack. Hmotnosť 23 kg, možno ho parkovať vo zvislej polohe a riadidlá sa dajú sklopiť pre transport.  

Elektrický nákladný bicykel Tern HSD P9, Bosch Active line Plus, batéria 500 Wh

skladaci-elektrokolo-tern-hsd-s-motorem-bosch-active-line-plus-modre

 

Menší nákladný elektrobicykel, ktorý sa dá čiastočne zložiť a zaparkovať vo vertikálnej polohe. Geometria rámu uľahčuje nastupovanie a predĺžený zadný nosič sa dá použiť na prepravu veľkých nákladov alebo dieťaťa v detskej sedačke alebo na polstrovanom sedadle Captain´s Chair. Priestor na prepravu možno zväčšiť pridaním predného nosiča Tern Trasporteur Rack alebo Hauler Rack. Vynikajúce jazdné vlastnosti a komfort aj na nerovných cestách vďaka odpruženej prednej vidlici, vhodnej pre jazdcov rôznej výšky od 150 do 195 cm. Vysoko kvalitné prevody Shimano Alivio a hydraulické kotúčové brzdy, tiež od Shimano. K dispozícii je aj možnosť vertikálneho parkovania a sklopenia riadidiel na prepravu. Rozmery zloženého e-biku sú 163 x 40 x 86 cm, váži 26 kg a má nosnosť 170 kg.

Veľký nákladný elektrický bicykel Tern GSD S10, rad Bosch Cargo, 2x 500Wh batérie

electric-cargo-bike-tern-gsd-s10-blue

Najvýkonnejší stroj od spoločnosti Tern. Skutočný ťahúň vo svete elektrických bicyklov, ktorý slúži ako vynikajúce úžitkové vozidlo na prepravu osôb alebo batožiny a má nosnosť až 200 kg. Na zvládnutie takejto záťaže je elektrický bicykel vybavený výkonným elektromotorom Bosch Cargo line s krútiacim momentom 85 Nm, Napájaný dvoma batériami s celkovou kapacitou 900 Wh. Jednoduchá montáž, odpružená vidlica, nastaviteľná výška riadidiel a teleskopická sedlovka zaisťujú pohodlnú jazdu pre jazdcov rôznej výšky. Dve detské zadné detské sedačky alebo dlhšie polstrované sedadlo Captain's Chair s bezpečnostnou tyčou Clubhouse+ a opierkami nôh. Prepravný priestor je možné rozšíriť aj o predné nosiče v dvoch veľkostiach, Tern Hauler Rack a Transporteur Rack. Špičkový 10-rýchlostný prehadzovač Shimano Deore a hydraulické kotúčové brzdy Magura sú štandardnou výbavou a rovnako ako všetky ostatné elektrobicykle Tern, aj tento model je možné zaparkovať vo zvislej polohe a riadidlá sklopiť pre prepravu autom.
Rozmery zloženého bicykla sú 176 x 40 x 87 cm a váži 34 kg.

Všetky elektrické bicykle Tern sú štandardne vybavené užitočným príslušenstvom, ako sú blatníky, stojany a vysokokvalitné osvetlenie napájané batériami Bosch. Kompletné krytie reťaze a zadného kolesa poskytuje ochranu pred nečistotami a umožňuje ich používanie v bežnom oblečení ako ekologický dopravný prostriedok v mestskej premávke, ale aj ako elektrické bicykle na výlety vo voľnom čase.